Har du noen spørsmål? Finn svar her!
Butikken vår tilbyr mange fordeler. Vi har forberedt all informasjon om verktøyene og funksjonene slik at du kan bruke dem. Finn ut hvordan du kan tilpasse kundekontoen din på en fleksibel måte og tildele roller til de ansatte. Hvordan du ikke bare kan holde oversikten med praktiske prosjektlister, men også enkelt be om tilbud. Her finner du også all informasjon om bestilling, betaling og bytte.
Ofte stilte spørsmål om kundekontoen
Kan jeg endre forretningsadressen min?
Ja, du kan selv endre bedriftsadressen i kontoen din. Når du er logget inn, går du til kontoen din og velger "Address book" fra menyen til venstre. Klikk deretter på "Endre adresse". Den nye adressen din blir tatt over umiddelbart.
Kan jeg angi flere leveringsadresser?
Ja, det er mulig å lagre flere leveringsadresser i adresseboken din. Når du er logget inn, går du til kontoen din og velger "Address book" fra menyen til venstre. Klikk deretter på "Legg til adresse" under leveringsadresse. Den ekstra adressen din vil nå være tilgjengelig for valg i bestillingsprosessen.
Kan flere ansatte bruke én konto?
Ja, du kan opprette flere ansatte i kundekontoen din under menypunktet "Bedriftsbrukere" og definere roller samtidig.
Hvordan kan jeg slette kundekontoen min?
Vi sletter selvfølgelig opplysningene dine fra systemet vårt på forespørsel. Send oss en melding via vårt kontaktskjema.
Hvordan kan jeg endre kundedataene mine?
For å endre kundedataene dine, vennligst logg inn på kundekontoen din. Hvis du vil endre firmanavn og kontaktinformasjon, velger du "Company profile" i menyen og endrer dataene dine. Du kan endre adressene under menypunktet "Adressebok".
Hvordan kan jeg endre passordet mitt?
Gjør som følger for å endre passordet ditt:
Det er bare å logge inn via "Min kundekonto".
Kryss av for "Change password" i menyen under "Account information".
Skriv inn det gamle passordet ditt og det ønskede nye passordet.
Hvor kan jeg se lojalitetsrabatten min?
Så snart du registrerer deg som bedriftskunde, blir du en del av vårt lojalitetsprogram i tre trinn. Med mindre du har snakket med en av våre ansatte, starter du som sølvkunde. Alle priser vises deretter automatisk med rabatten din. Dette kan du også se i de matchende fargene på prisene i sølv, gull eller platina.
Hvordan kan jeg endre lojalitetsrabattskalaen min?
Lojalitetsrabattskalaen er basert på hvor ofte og hvor mye du bestiller. Endringen gjøres manuelt, så ta kontakt med belysningskonsulenten din for å diskutere en høyere rabattskala.
Ofte stilte spørsmål om prosjektlister og tilbud
Hvordan kan jeg be om et tilbud?
For å be om et tilbud må du først opprette en prosjektliste der du samler varene dine. Hvis du har åpnet en prosjektliste, vises knappen "Be om tilbud" over listen for å sende informasjon til våre belysningseksperter. De vil gi deg et tilbud innen 24 timer og gjøre det tilgjengelig for deg på kontoen din.
Jeg er ikke fornøyd med tilbudet mitt, hva kan jeg gjøre?
Vennligst bruk kommentarfunksjonen under tilbudet. En medarbeider vil komme tilbake til deg med en endring eller kontakte deg direkte.
Hvordan oppretter jeg prosjektlister?
Prosjektlister kan opprettes fra forskjellige punkter. Prosjektlisteikonet, som du alltid finner øverst til høyre ved siden av "Konto", vil lede deg gjennom hele butikken. Det betyr at du alltid har muligheten til å legge til elementer i prosjektlister eller opprette nye prosjektlister.
Ofte stilte spørsmål om bestillinger
Hvordan kan jeg legge inn en bestilling?
Du kan legge inn bestillinger i butikken på ulike måter. For å kunne bestille må du registrere deg som bedriftskunde. På denne måten kan du se prisene og dra nytte av rabatter.
- Legg de ønskede produktene i handlekurven, og klikk på knappen "Legg i handlekurven" i vinduet som vises.
- Alternativt kan du bruke "Handlekurv"-ikonet øverst til høyre i butikkgrensesnittet etter at du har valgt produkt.
- Samle produkter i prosjektlister i kundekontoen din, få opprettet et tilbud fra prosjektlisten og klikk på "Checkout" etter at du har mottatt tilbudet.
- For å legge inn en bestilling enda raskere kan du bruke alternativet "Hurtigbestilling med artikkelnummer". Du finner disse i menyen til venstre i kundekontoområdet. Skriv inn artikkelnummer og antall eller en CSV-fil for å forkorte utvelgelsesprosessen og legge inn bestillingen direkte.
Fra handlekurven følger du knappen "Kasse". Etter at du har oppgitt all leveringsinformasjon, spesifisert faktureringsadressen din og valgt betalingsalternativ, fullfører du bestillingen.
Hvordan kan jeg følge med på statusen til bestillingen min?
Du kan se status for bestillingen din på kundekontoen din under fanen "Bestillinger".
Detaljer og forsendelsesstatus for bestillingen din finner du i oversikten som åpnes når du klikker på "Vis"-knappen på bestillingen din. Så snart vi har overlevert bestillingen din til fraktleverandøren, kan du klikke på "Spor levering"-knappen i bestillingsdetaljene og gå direkte til siden for leveringsstatus, der du kan se status for leveransen din.
Hvordan kan jeg kansellere en vare eller en bestilling?
Opphengssystemene for bestillingen din gjør det selvfølgelig mulig å kansellere enkeltvarer fra bestillingen din hvis varene ennå ikke er sendt eller er under klargjøring for sending.
Vennligst informer oss om avbestillingsforespørselen din, og oppgi bestillingsnummeret ditt, via kontaktskjemaet vårt. Vår kundeservice vil kontakte deg så snart som mulig.
Her får du tilgang til vårt kontaktskjema.
Hvordan kan jeg endre bestillingen min?
Vi legger stor vekt på at bestillingen din blir utført raskt. Derfor er det som regel ikke mulig å gjøre endringer i en eksisterende bestilling etter at du har fullført bestillingen. Siden dette er tidsavhengig, ber vi deg imidlertid kontakte oss, så skal vi prøve å imøtekomme dine ønsker.
Hvordan kan jeg endre leveringsadressen min?
Vi legger stor vekt på at bestillingen din blir utført raskt. Av denne grunn er det dessverre vanligvis ikke mulig for oss å endre leveringsadressen etter at du har fullført bestillingen. Siden dette er tidsavhengig, ber vi deg imidlertid kontakte oss, så skal vi prøve å imøtekomme dine ønsker.
Hvordan kan jeg endre faktureringsadressen min?
Vi legger stor vekt på at bestillingen din blir utført raskt. Av denne grunn er det dessverre vanligvis ikke mulig for oss å endre faktureringsadressen for den aktuelle bestillingen etter at du har fullført den.
Hvis en endring er viktig for deg, har du imidlertid muligheten til å kansellere den gjeldende bestillingen og legge inn en ny bestilling med angivelse av ny fakturaadresse eller ny fakturamottaker.
Faktureringsadressen kan imidlertid generelt endres når som helst. Dette gjør du ved å gå til kundekontoen din og velge "Address book" i menyen. Gjør de ønskede endringene her. Denne adressen vil da bli brukt som faktureringsadresse for neste bestilling.
Hvor er ordrebekreftelsen min?
Du vil motta en ordrebekreftelse i løpet av få timer etter at du har lagt inn bestillingen på e-postadressen du har oppgitt.
Hvis du ikke har mottatt en bekreftelse, kan du sjekke søppelpostmappen din. Hvis du har spørsmål, vennligst kontakt vår kundeservice.
Hvor lang er angrefristen for et produkt?
Du kan returnere varer mottatt fra oss uten å oppgi grunn innen 50 dager etter mottak av varene i sin helhet ved å returnere varene. Bruk alternativet "Returner" i menyen på kundekontoen din eller bruk vår returportal.
Ofte stilte spørsmål om levering og betaling
Kan jeg avtale en delleveranse?
Ja, det kan avtales dellevering for flere varer i ordrefullføringen. Under leveringsalternativer velger du mellom ønsket leveringsdato og dellevering. Hvis du velger dellevering, vil du motta varene etter hvert som de er tilgjengelige.
Kan jeg bestemme leveringsdatoen?
Ja, du kan angi leveringsdatoen i bestillingsfullføringen. Her finner du alternativet "Ønsket dato" under leveringsalternativer. Klikk på den tilsvarende knappen for å åpne en kalender der du kan velge ønsket periode. Ta kontakt med konsulenten din for spesielle leveringsønsker.
Hvilken leverandør av frakttjenester bruker du?
All informasjon om våre leverandører av frakttjenester finner du på Fraktinformasjon.
Hvor høye er leverings- og fraktkostnadene?
All informasjon om våre leverandører av frakttjenester finner du på Fraktinformasjon.
Hvor er leveransen min?
Når varen din er sendt, vil du motta en e-post med en sporingskobling. Du kan når som helst finne ut hvilken status pakken din har.
Du kan også sjekke status for leveransen din på kundekontoen din
Hva betyr tilleggsavgiften for plasskrevende varer?
Transport av store og tunge varer medfører ekstra arbeid fordi de ikke går gjennom de vanlige emballeringskanalene. I noen tilfeller må varene klargjøres for transport av flere medarbeidere. For store varer påløper det et tillegg som beregnes uavhengig av fraktkostnadene. Tilleggsavgiften for skrytevarer](https://cms_delivery_costs) belastes én gang per bestilling som inneholder en skrytevare. Det vil også bli belastet hvis bestillingsverdien overstiger grensen for fraktkostnader.\ Du kan se om den ønskede varen er en omfangsrik vare i handlekurven eller i produktinformasjonen på siden med produktdetaljer.
Hvordan kan jeg avtale leveringsdato med transportøren?
Hvis bestillingen din ikke kan leveres med pakkeservice på grunn av størrelse og vekt, sender vi den med et speditørfirma. Vår tjenesteleverandør vil automatisk kontakte deg via det telefonnummeret du har oppgitt for å avtale leveringsdato med deg. Vennligst oppgi telefonnummeret ditt.
Kan jeg få varer levert til en pakkeshop?
Nei. Det er ikke mulig for bedriftskunder å sende til en pakkeshop.
Hvilke betalingsalternativer har jeg?
Her finner du alle betalingsmåter i oversikt.
Hvordan mottar jeg fakturaen min?
Du vil motta en faktura på e-post når varene sendes ut. Vær oppmerksom på at vi sender deg én faktura per levering og kun tar betalt for de varene vi sender.
Du kan derfor komme til å motta flere fakturaer for delleveranser.
Hvor finner jeg fakturaen min?
Du vil motta fakturaen etter at bestillingen er sendt til den e-postadressen du oppga da du bestilte.
Hvordan gjøres en refusjon?
Alle tilbakebetalinger skjer via den betalingsmåten du brukte da du bestilte (dvs. at du alltid får tilbakebetalingen til den kontoen som overføringen ble gjort fra).
Kan jeg endre betalingsmåten min på et senere tidspunkt?
Det er ikke mulig å endre betalingsmåte på et senere tidspunkt.
Hvorfor får jeg en påminnelse til tross for betaling?
Det kan være ulike årsaker til at du mottar en purring til tross for at du har betalt. Hvis du har valgt betalingsmåten faktura, må du ta hensyn til betalingsinstruksjonene på den andre siden av fakturaen. Betaling må gjøres til vår leverandør av betalingstjenester. Det er viktig at riktig årsak til betalingen oppgis, slik at banken kan fordele beløpet korrekt.
Hvis du har spørsmål, kan du kontakte vårt kundeserviceteam direkte via vårt kontaktskjema. Vi hjelper deg gjerne.
Hvorfor har jeg ikke mottatt bestillingen min til tross for betaling?
Det kan være ulike årsaker til at du ennå ikke har mottatt bestillingen din til tross for at du har betalt. Sjekk først e-postbekreftelsen for å se om leveringsdatoen allerede er overskredet.
Hvis dette er tilfelle, vennligst kontakt vår kundeservice direkte. Vi hjelper deg gjerne.
Ofte stilte spørsmål om retur og reklamasjon
Hvordan kan jeg reklamere på en vare?
Du kan be om en returetikett via vår returportal og returnere varen kostnadsfritt innen returfristen på 50 dager. Du finner mer informasjon under Returer i nettbutikken vår.
**Hvis du ordner returen via en fraktleverandør etter eget valg, kan vi dessverre ikke refundere transportkostnadene/importavgiftene.
Hva gjør jeg hvis en vare er defekt?
For å reklamere på en skadet vare, vennligst bruk vår returportal. Du finner mer informasjon under Returer i nettbutikken vår.Alle produkter har en garantiperiode på 12 måneder.